Ostatnia Era

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2011-08-04 22:38:53

Dragenor

Administrator forum

Zarejestrowany: 2011-07-31
Posty: 37

"Rasy Isellonu"

Ową księgę napisał pewien stary, głuchy skryba, przedstawiający się w niej dumnie jako Regius Piórołamacz. Traktuje ona o rasach, zamieszkujących Isellon - bądź to, co już z niego zostało. Zajrzyj, Czytelniku, może dowiesz się o swojej!


Diablik/widzi w ciemnościach.

Strona: Cień.

Specjalne: wrodzony spryt (+ 1 do testów związanych ze zręcznością), dotyk niezgody (kiedy dotknie jakiejś istoty posiadającej dobrą aurę, ta wykonuje test na siłę woli, a jeśli się test nie powiedzie - staje się wówczas wrogą dla otoczenia), piekielny sługa (kiedy spotka wyższego odeń rangą demona, winny jest mu bezgranicznego posłuszeństwa).

Wysokość: 3-4 stopy.

Waga: 30-50 kg.

Punkty uniku: 4.

Aura: zła (3).

Trudność zabicia: 0.

Celność: 5.

Punkty życia: 8.

Opis: małe diabliki cechuje duży spryt i niemniejsza żywotność, oraz para skrzydeł. Ich skóra jest zwykle czerwonawej barwy, choć zdarzają się osobnicy brudnobrązowi lub czarni. Na ich głowie osadzone są małe, spiczaste rogi, zaś spod nich łypie para dużych, wężowych oczu. Diabliki z założenia są podnóżkiem Curpsusa, czemu jednak przeczą dokonania wielu z nich: mówi się o całym diabliczym wywiadzie, jaki inflirtuje szeregi Hairisa od wieków. Są one, diabliki, nierzadko źródłem niezgody. Nie bez kozery mówi się w świecie: "rzucasz się, jakby cię diabli dotknęli". Wiele w tym prawdy, a to za sprawą pewnej diabliczej umiejętności zwanej "dotykiem niezgody". Jakie jest jej działanie - nie trzeba już objaśniać. A oprócz tego co bardziej zasłużonych ich pan może obdarzyć umiejętnością znikania. I choć tylko co jakiś czas, to już nieraz ów talent wspomógł ich we wszelkiej dywersji, którą lubują bardziej niż skarby, czy swój czarny humor.

Ulubione klasy: łotrzyk.

Ulubiona broń: sztylet (+ 2 do obrażeń).

Talenty: brak.


Sukkub/Inkub/widzi w ciemnościach.

Strona: Cień.

Specjalne: uwodzicielska moc (pozwala demonowi uwieść wybraną istotę, jeśli ta nie wykona testu na siłę woli), przechwycenie duszy (uwiedzioną już istotę sukkub/inkub opanuje, jeśli ta znowu nie wykona tego testu), lot demona (pozwala demonowi latać na jego skrzydłach do wysokości 100 stóp).

Wysokość: 5-6 stóp.

Waga: 40-70 kg.

Punkty uniku: 4.

Aura: zła (2).

Trudność zabicia: 1.

Celność: 3.

Punkty życia: 10.

Opis: o inkubach, płci męskiej, i sukkubach, płci żeńskiej, mówi się jako o demonach uwodzenia. Mają one rogi, kopyta i rozdwojone ogony, jednak mogą też przyjmować postać pięknego mężczyzny bądź kobiety. To zwykle pod tą drugą formą uwodzą one swe ofiary, kuszą i nawiedzają je w snach. I właśnie ta umiejętność jest tu główną ich bronią, którą skrzętnie wykorzystują przeciw swemu wrogowi. Niejednej niewieście zmiękło już serce, niejeden wojownik rzucił im się w objęcia... co z pozoru nieszkodliwe, jednak prowadzi do stopniowego przejęcie kontroli demona nad duszą istoty. Tak właśnie rodzi się potęga tych stworów, niemal tak silna, jak potęga miłości...

Ulubione klasy: łotrzyk.

Ulubiona broń: bicz (+ 2 do obrażeń).

Talenty: retoryk (+ 2 do poziomu profesji, jeśli wybrana).


Rokita/widzi w ciemnościach.

Strona: Cień.

Specjalne: wściekłość (gdy walczy z jakąś dobrą istotą, ma wówczas modyfikator + 1 do obrażeń), wyższy piekielny (każdy diablik jest mu sługą), szarża byka (może zaszarżować na wroga swoimi rogami, zadając wówczas po k6 obrażeń, istnieje również szansa, że istota zostanie sparaliżowana strachem, jeśli nie zda testu na siłę woli).

Wysokość: 6-7 stóp.

Waga: 70-120 kg.

Punkty uniku: 1.

Aura: zła (3).

Trudność zabicia: 3.

Celność: 1.

Punkty życia: 12.

Opis: rokita jest wyższym rangą sługą Curpsusa, panem diablików, esencją jego piechoty. To zwykle on dowodzi całym ich oddziałom, bądź sam tworzy o wiele potężniejsze, złożone z innych rokit. Jeśli zaś chodzi o wygląd demona, to na sporej, opiętej skórą czaszce wznoszą się jego rogi, ogromne, prążkowane i zakręcone jak u byka. Gdy pozbawiony broni, rokita nierzadko zdaje się właśnie na nie podczas walki, szarżując na przeciwnika w ostatnim akcie agresji. Co do charakteru demona - jest dumny oraz nie lubi, gdy się go znieważa. Często właśnie to jest powodem licznych rozruchów wśród rokit. Oprócz tego zawsze dąży do jak największej władzy, toteż powodów do bójki ma zwykle jeszcze więcej. Zaś gdy już władzę dostanie, ujawnia się okrucieństwo. Wówczas czaszki jego wrogów klekoczą mu u jego boku...

Ulubione klasy: wojownik.

Ulubiona broń: trójząb (+ 2 do obrażeń).

Talenty: kowal (+ 2 do poziomu profesji, jeśli wybrana).


Nord/widzi w półmroku.

Strona: Ostatni/Cień.

Specjalne: niewrażliwy na zimno, lodową magię i na strach, jeżeli postać z tej rasy będzie wyznawała Curpsusa, jej aura stanie się wówczas zła (tudzież ujemna).

Wysokość: 6-8 stóp.

Waga: 70-120 kg.

Punkty uniku: 4.

Aura: neutralna (0).

Trudność zabicia: 2.

Celność: 2.

Punkty życia: 12.

Opis: rasa zamieszkująca niegdyś mroźną krainę Nordland, charakteryzująca się ogromną walecznością i odwagą. Po Zniszczeniu ich imperium upadło, toteż jak inni byli zmuszeni porzucić swoją dumę i domostwa. Przez cały ten czas nosili w sobie zemstę. Wielu z nich mówi, że nadszedł czas ją uwolnić... Jeśli nie strach Ci pójść w samo serce bitwy, to chwyć za broń i zasłyń jako nordycki bohater!

Ulubione klasy: wojownik.

Ulubiona broń: miecz (+ 2 do obrażeń).

Talenty: bard (+ 2 do poziomu profesji, jeśli wybrana).


Elf/widzi w ciemnościach.

Strona: Ostatni/Cień.

Specjalne: więź z magią (może się nauczyć jednego dodatkowego czaru poziomu 1 na początku gry - jeżeli jest jedną z klas magicznych), silna moc (przy pobieraniu energia jest podwajana), jeżeli postać z tej rasy będzie wyznawała Curpsusa, jej aura stanie się wówczas zła (tudzież ujemna).

Wysokość: 5-7 stóp.

Waga: 40-80 kg.

Punkty uniku: 4.

Aura: dobra (3).

Trudność zabicia: 0.

Celność: 3.

Punkty życia: 7.

Opis: najstarsza rasa w Isellonie, wywodząca się od Ainesów, obdarzona wielką mądrością oraz silną więzią z magią. Przedstawiciele Starszego Ludu wyróżniają się uszami, które mają spiczaste, i pięknym wyglądem, który mają... piękny. Są bardzo zwinni, niemalże tak giętcy jak driady. Elfi magowie zdobyli największą potęgę i dziś są mistrzami wszechpotężnych Arkan. Dla nich magia to sztuka - która jednak zawiodła. Po Zniszczeniu zmuszeni byli opuścić Alareę, swą krainę, wypaloną bardziej, niżby można było to sobie wyobrazić. Ruszyli jak inni, ruszyli ku Górom. Część z nich była jednak zbyt dumna, by nie walczyć - ci, którzy zostali, najpewniej już zginęli. A Ty? Jaką Ty ścieżkę wybrałeś?

Ulubione klasy: mag, druid.

Ulubiona broń: drzewcowe (+ 1 do obrażeń).

Talenty: alchemia (+ 2 do poziomu profesji, jeśli wybrana), zaklinanie (+ 1 do poziomu profesji, jeśli wybrana).


Krasnolud/widzi w ciemnościach.

Strona: Ostatni/Cień.

Specjalne: nos do skarbów (wykrywa cenne rzeczy znajdujące się w pobliżu), jeżeli postać z tej rasy będzie wyznawała Curpsusa, jej aura stanie się wówczas zła (tudzież ujemna).

Wysokość: 3-4 stóp.

Waga: 60-130 kg.

Punkty uniku: 2.

Aura: neutralna (0).

Trudność zabicia: 3.

Celność: 1.

Punkty życia: 14.

Opis: długobrodzi, niscy i bardzo wytrzymali mieszkańcy gór słyną od swego zamiłowania do skarbów i trunków, a także, z wrodzonej (choć nigdy nie odwzajemnionej) niechęci do wszelakiej magii i elfów. Zaprawdę, wielu krasnoludów straciło życie za złoto... Jednak są oni wojowniczą rasą, i choć ustępują nieco Nordom pod względem techniki walki, wielu straciło życie i w obronie Isellonu... Jednak nawet dziś rzadko się słyszy o biednym krasnoludzie, gdyż miasta Obarros, krainy zamieszkiwanej przez nich, wprost pływają w bogactwach, i to mimo wojny, oraz walk ze smokami, pożądającymi ich skarbów, aby móc je gromadzić. Krasnoludy są dzisiaj niemalże wyznawane - to właśnie one dały azyl wszystkim rasom po zniszczeniu. Prowadzi to jednak do jakże licznych nadużyć, oraz wzajemnej niechęci - od Ciebie zależy, czy zostanie gorzki pokój, czy i Obarros zaleje w końcu wojna.

Ulubione klasy: wojownik.

Ulubiona broń: topór (+ 2 do obrażeń).

Talenty: kopacz (+ 2 do poziomu profesji, jeśli wybrana).


Niziołek/widzi w półmroku.

Strona: Ostatni/Cień.

Specjalne: ognista krew (+2 do niziołczej odporności na trucizny), jeżeli postać z tej rasy będzie wyznawała Curpsusa, jej aura stanie się wówczas zła (tudzież ujemna).

Wysokość: 3-5 stóp.

Waga: 30-60 kg.

Punkty uniku: 5.

Aura: dobra (3).

Trudność zabicia: 0.

Celność: 7.

Punkty życia: 5.

Opis: niegdyś wesoła, rasa niziołków jest uznawana za najlepszych złodziei. Niegdyś, choć część z nich nadal potrafi czerpać radość z życia, mimo że jest na wygnaniu. Spryt i wrodzona ciekawość to ich cechy charakterystyczne, tak przydatne w dzisiejszej walce o życie i swój azyl. Na przykład, pewien niziołek Avigon dokonał niegdyś najsprytniejszego włamania jakie znał Isellon, okradając słynny królewski skarbiec w Tiarrim w jedną noc. Mówią, że strzegł go smok... Jednak w owe kilkaset lat później horda demonów powtórzyła jego wyczyn, jednak miast smoka - przechytrzyła całe miasto. Teraz mało kto pije za swoją przeszłość. Teraz niemal wszyscy piją za lepsze jutro. A za co Ty wypijesz?

Ulubione klasy: łotrzyk.

Ulubiona broń: krótkie ostrze (+ 2 do obrażeń).

Talenty: retoryk (+ 3 do poziomu profesji, jeśli wybrana).


Driada/widzi w ciemnościach.

Strona: Ostatni/Cień.

Specjalne: zwierzęcy przyjaciel (może mieć jednego chowańca od początku gry), kobiecość (występuje tylko w płci żeńskiej), jeżeli postać z tej rasy będzie wyznawała Curpsusa, jej aura stanie się wówczas zła (-1).

Wysokość: 3-5 stóp.

Waga: 30-50 kg.

Punkty uniku: 6.

Aura: neutralna (0).

Trudność zabicia: 1.

Celność: 4.

Punkty życia: 9.

Opis: driady - niegdyś obrończynie lasu, żyjące w zgodzie z naturą mistrzynie walki łukiem. Każdy śmiałek, będący dość nieostrożnym, by wkroczyć nieumyślnie na ich święte terytorium, kończył zazwyczaj ze strzałą wbitą w gardle. Często u boku driady walczy jej zwierzęcy przyjaciel. Ich bóstwem jest Zaltis, pani natury. Dzięki swoim umiejętnością strzeleckim driady są łowczyniami. Najlepszymi, a przynajmniej były - po Zniszczeniu jedyne, na co mogły polować, to górskie kozy, żyjące w krasnoludzkich twierdzach. Są one ponure, bowiem jedyne, na czym im zależało - poza życiem własnym oraz życiem ich sióstr - było nic innego, a sam las, nieistniejący. U wielu z nich występują więc skłonności samobójcze. Czy nie lepiej jednak zginąć w walce o jutro?

Ulubione klasy: łowca, druid.

Ulubiona broń: łuk (+ 2 do obrażeń).

Talenty: zielarstwo (+ 2 do poziomu profesji, jeśli wybrana).


Mroczny elf/widzi w ciemnościach.

Strona: Ostatni/Cień.

Specjalne: trupożerca (gdy zabije jakąś istotę, otrzymuje tyle punktów energii, ile wynosiła tamtej trudność zabicia), niechciany (-1 do reputacji).

Wysokość: 5-7 stóp.

Waga: 40-90 kg.

Punkty Uniku: 4.

Aura: zła (3).

Trudność zabicia: 0.

Celność: 3.

Punkty życia: 6.

Opis: Mroczni, niegdyś dumni i wspaniali przedstawiciele Starszego Ludu, dziś parają się najplugawszą z magii - nekromancją. Nie są w ogóle darzeni sympatią przez inne rasy, a już zwłaszcza przez elfy, niegdyś bowiem, w odległej przeszłości, ci zdradzili swych kuzynów, zawierając mroczny pakt z bogiem śmierci Curpsusem. W dodatku przyczynili się w znacznym stopniu do Zniszczenia, co tylko ową dawną nienawiść pogłębiło. Nie wszyscy, bowiem część, gdy Isellon legł w gruzach, wróciła do swych braci, w pokutnym marszu wkraczając w stare krasnoludzkie mury. Przez wieki jednak zdrajcy zmienili swój dawny wygląd: ich skóra stała się ciemnoszara, a oczy zajarzyły się krwistą czerwienią. Wielu z nich zyskało sobie złą sławę, dokonując licznych rzezi, doprowadzając do wojen, mordując tysiące, o ile nie miliony. Jeśli niestraszne Ci demony, czy też mroczny pakt, i Ty walcz z imieniem Czarnego Boga na ustach!

Ulubione klasy: nekromanta.

Ulubiona broń: bicz (+ 1 do obrażeń).

Talenty: zaklinanie (+ 3 do poziomu profesji, jeśli wybrana).


Gnom/widzi w półmroku

Strona: Ostatni/Cień.

Specjalne: pomysłowość (zapewnia + 1 do ilości pierwszopoziomowych umiejętności inżyniera, jakich może się nauczyć na początku gry), jeżeli postać z tej rasy będzie wyznawała Curpsusa, jej aura stanie się wówczas zła (tudzież ujemna).

Wysokość: 2-3 stóp.

Waga: 20-50 kg.

Punkty uniku: 4.

Aura: dobra (1).

Trudność zabicia: 1.

Celność: 4.

Punkty życia: 10.

Opis: rasa Gnomów zamieszkująca Obarros, krainę gór, smoków i krasnoludów. Są one małe, acz wielce pomysłowe, co czyni z nich naprawdę świetnych inżynierów. Sprawiło to, że są najbardziej rozwiniętą technologicznie rasą w Isellonie. Użyczyli rąbka tajemnicy jedynie krasnoludom, unowocześniając ich kopalnie, oraz wojsko i przemysł. Mechaniczne pająki, katapulty, balisty czy broń palna to tylko niektóre z ich niezwykłych wynalazków. Ich ogromna inteligencja może się okazać skarbem...

Ulubione klasy: inżynier.

Ulubiona broń: kusza (+ 2 do obrażeń).

Talenty: kowal (+ 2 do poziomu profesji, jeśli wybrana).


Allandorczyk/widzi w półmroku.

Strona: Ostatni/Cień.

Specjalne: targowanie się (+5/-5 sztuk złota do ceny przedmiotu, który chcemy sprzedać/kupić), święta moc (dodaje bonus do obrażeń zadawanych danej istocie, równy złej aurze tejże istoty), jeżeli postać z tej rasy będzie wyznawała Curpsusa, jej aura stanie się wówczas zła (tudzież ujemna).

Wysokość: 4-6 stóp.

Waga: 40-80 kg.

Punkty uniku: 2.

Aura: dobra (5).

Trudność zabicia: 1.

Celność: 1.

Punkty życia: 11.

Opis: przed Zniszczeniem byli oni spokojną, liczną rasą, w większości parającą się kapłaństwem bądź kupiectwem. Zamieszkiwali Allandorn, krainę ludzi, którą zresztą uważali za swą świętą ziemię. Jednak nawet owa świętość nie uchroniła ich przed zagładą... Ci, którzy przeżyli, wyruszyli do Gór Świtu, aby tam móc się skryć przed pożogą wojny. W większości byli to młodzi paladyni, choć zdarzali się też starcy, kobiety i dzieci, których tamci ochraniali. Ci, którzy zostali, albo zginęli, albo oszaleli. Bowiem poza Górami żyją tylko niedobitki...

Ulubione klasy: paladyn.

Ulubiona broń: miecz (+ 1 do obrażeń), buzdygan (+ 1 do obrażeń).

Talenty: retoryk (+ 1 do poziomu profesji, jeśli wybrana), zaklinanie (+ 1 do poziomu profesji, jeśli wybrana).

Offline

 
Internetowe RPG - gry MMO i MMORPG online Toplista gier PBF

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.moonots.pun.pl www.telefonyapple.pun.pl www.rockowisko.pun.pl www.galactikgamefootball.pun.pl www.rpgnaruto.pun.pl